Waarom Leedraad

Ervaring
Als HR-professional is het belangrijk om het vak vanuit verschillende perspectieven te ontdekken. Daarom heb ik zowel binnen mkb-bedrijven als multinationals zoals CapGemini gewerkt en daarbij bovendien zowel de functie van intern HR-manager als die van extern HR-consultant vervuld. Uiteraard geef ik je wat meer inzicht in mijn ervaring binnen de verschillende domeinen van het HR-vak. 

 

HR-management

  • Gewerkt als HR-manager bij onlineanalyticsbureau Adversitement. Hierbij heb ik de HR-afdeling ingericht en opgetuigd. Medewerkers wisten de afdeling na oprichting snel te vinden voor vraagstukken over performance management, learning en development, coaching, samenwerking, verzuim, salaris, etc. 

 

Projectmanagement

  • Projectmanagement voor een leiderschapsprogramma bij ING 

  • Projectmanagement voor het opzetten en afnemen van assessments bij Novadic-Kentron.

  • Aansturen van een project ‘Inventarisatie perceptie werkdruk’ onder 7000 medewerkers bij NS. 


Employer branding

  • Ontwikkelen van een profiel voor een Data Protection Officer voor een startup omtrent de Wet bescherming persoonsgegevens, met de vraag: wie willen we aantrekken en waarom? Bij DPO Center.

  • Communicatie voor een politieke partij, om (potentiële) leden en inwoners van de gemeente te informeren over wie de partij is en waar de partij voor staat. Bij Jong Uden.


Change management:

  • Implementeren van een dataframework bij IKEA, met als voornaamste doelstelling om stakeholders een datagedreven mindset aan te laten nemen, en hun werkzaamheden en samenwerking aan de hand van learning aan te passen. 

  • Implementeren van een HR-visie en –beleid bij onlineanalyticsbureau Adversitement. Hierbij draaide het om de transitie van een organisatie zonder HR-beleid naar een organisatie met een zorgvuldig geformuleerde HR-visie, waarin medewerkers vanuit hun persoonlijke ontwikkeling werkten.

  • Implementeren van performance management: het inrichten van een functiehuis, salarishuis en een waarderingsprogramma bij onlineanalyticsbureau Adversitement.


Learning en development

  • Ontwikkelen en implementeren van een learning- en developmentvisie (70:20:10 rule) bij onlineanalyticsbureau Adversitement.

  • Verantwoordelijk voor learning als onderdeel van een verandertraject bij IKEA.

  • Opbouw van een interne en externe academy op het gebied van webanalytics, user experience en big data bij Digital Power.
     

© 2018 by Caren van der Lee - Leedraad